Коли впевнено розвивається бізнес, зареєстрована торгова марка стає все більш пізнаваною на ринку, а клієнтська база зростає – це очікуваний результат ваших зусиль та вкладених коштів. Але коли хтось інший наживається на вашій інтелектуальній власності – використовує без дозволу логотип, назву, контент – це …теж очікуваний результат. Така собі стандартна і розповсюджена ситуація: поруч із налагодженим бізнесом та перспективним брендом завжди є недобросовісні конкуренти. Як із ними боротися і чи є в цьому сенс?
Спосіб захисту прав на бренд, патент, ілюстрацію, дизайн
Захищати свої права інтелектуальної власності і боротися порушниками потрібно завжди, якщо ви дійсно в цьому зацікавлені. Але ця боротьба має бути обміркованою і водночас дієвою.
Що ПОТРІБНО робити:
- Миттєво відреагувати на порушення.
Не ігноруйте і не відпускайте таку ситуацію на самоплив. За однією крадіжкою швидко буде і наступна. Ваша реакція не має бути пасивною – інакше швидко втратите все, у що вкладали свої зусилля та матеріальні ресурси. Але і НЕ використовуйте агресивні методи протидії. Повірте, цивілізованих способів боротьби з порушниками – предостатньо, адже Закон на вашому боці.
- Надіслати лист-попередження.
У листі, на адресу порушника прав, слід зазначити, що ви є законним власником бренду, вказати номер Свідоцтва, яке підтверджує його офіційну реєстрацію. Або у вас є право пріоритету. А відповідно до ч. 5. ст. 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» свідоцтво надає його власнику виключне право забороняти іншим особам використовувати без його згоди, якщо інше не передбачено цим Законом: позначення, схоже із зареєстрованим знаком, стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг, якщо внаслідок такого використання ці позначення і знак можна сплутати». Читати далі або
ОТРИМАТИ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ
Коли вас звинувачують у порушенні прав на торгову марку
Вам висувають звинувачення у незаконному використанні чужої інтелектуальної власності (ІВ), наприклад, у вигляді листа-претензії, направленого на ваш e-mail. Ви порушили права власника торгової марки, авторського права, патенту. Використовуєте схожий логотип чи маєте однакове доменне ім’я сайту (хоча і в різних зонах), або скопіювали частину чужого дизайну чи авторського контенту.
Подальші дії щодо вашого захисту залежать від того, чи має офіційну реєстрацію предмет спору – бренд, патент, ідея, твір, і хто насправді порушує правила чесної конкуренції (чиє рильце у пушку).
Відповідь на претензію про порушення прав ІВ.
- Не панікуйте і не накидайтеся з погрозами у відповідь. Наскільки факти, викладені у листі, відповідають дійсності? У чому саме суть порушення прав на бренд? Ви з цим згодні, тільки чесно? Ця неприємна несподіванка у вигляді листа-претензії може бути застосована як спосіб залякування небажаного конкурента.
- Не поспішайте виправдовуватися та виконувати всі пункти претензії, якщо сумніваєтеся в законності висунутих звинувачень. Поспішне погодження з претензією може потім спрацювати проти вас, коли ви оговтаєтеся від переляку (чи звернетеся по консультацію до юриста) та будете доводити безпідставність звинувачень. Спочатку має бути чіткий аналіз ситуації, бажано з допомогою фахівця в цій сфері.
- Подайте на реєстрацію свою торгову марку. Реєстрація бренду, патенту, ідеї, дизайну – це Ваше право, а не обов’язок. Але доводити чи відстоювати своє право на ці об’єкти ІВ, ви можете лише офіційно їх зареєструвавши. Також пам’ятайте про Право попереднього користувача – коли бренд тривалий час працює на ринку і є достатньо пізнаваним для споживача, але ще не зареєстрованим. ДАЛІ