просп. Валерія Лобановського, 119 Х, Київ, Україна

(050) 836 64 96; (067) 928 68 60 ip@damas.ua Русский English

На кого реєструвати торговельну марку

На кого краще реєструвати торговельну марку – компанію чи фізичну особу

Часто, звертаючись по допомогу у реєстрації торгової марки, нас запитують:  Чи може бути заявником фізична особа та як, взагалі, краще, реєструвати ТМ на компанію чи на себе особисто? Для початку, варто підкреслити, що законом не передбачено будь-яких перешкод для реєстрації торгової марки фізичною особою, не залежно від наявності статусу підприємця. Тобто, будь-яка  фізична особа, у тому числі іноземець або ж декілька осіб, можуть стати заявником та отримати свідоцтво про реєстрацію. Щодо другого питання: як же все-таки краще? Звісно, тут нема універсального підходу,  все залежить від конкретного випадку. Так, зокрема, якщо Ви являєтесь єдиним засновником та учасником підтриємства, доцільно буде реєструвати торгову марку на Вас особисто, як фізичну особу, оскільки:

1) якщо Ви приймете рішення про ліквідацію юридичної особи, у Вас не виникне зайвих клопот з передачею торгової марки до іншої особи;

2) якщо у склад учасників Вашої юридичної особи увійдуть інші особи, а торгова марка була результатом саме Вашої інтелектуальної праці, Вам не прийдеться цього доводити у конфліктній ситуації;

3)у випадку смерті фізичної особи, така торгова марка перейде в спадок його нащадкам;

Проте, реєстрація торгової марки на компанію декілька переваг. Особливо це  є актуальним у тому випадку, коли існує декілька партнерів , а торгова марка являється спільною справою. Також це дозволяє внести її до балансу підприємства, пояснити витрати компанії, пов`язані з рекламою на просування бренду, укладати угоди щодо торгової марки від імені компанії з іншими учасниками ринку.

Тобто, приймаючи рішення хто саме буде власником торгової марки, Вам необхідно передбачити всі можливі варіанти розвитку подій.  А у випадку,якщо Ви помилились, у Вас завжди є можливість передати права на знак як на етапі розгляду заявки про реєстрацію торгової марки, так і після отримання свідоцтва.