просп. Валерія Лобановського, 119, оф.206, Київ, Україна

(050) 836 64 96; (067) 928 68 60 ip@damas.ua Українська Русский

Потрібна назва для фірми, товару, послуги?

Як назвати свою студію ? Яку назву придумати для товару чи послуги? Адже назва має бути унікальною, легко запам’ятовуватися, а головне, виділятися з-поміж інших.

Нині з такою ситуацією стикається безліч людей, які вирішили відкрити свою справу, і вони добре знають, що успішний старт починається з правильної назви.

Всі ми в більшій чи меншій мірі  вважаємо себе творчими  людьми. І коли з’являється нагальна потреба, намагаємося використати перш за все свої внутрішні ресурси. Придумати назву самостійно (а головне, безкоштовно) – це заявити на весь світ, що маєте не тільки жилку бізнесмена, а й креативної людини.

Отож, спробуємо вигадати назву, наприклад, для салону краси.

Принципи розробки назви

Перше, що спадає на думку (і водночас тішить самолюбство) взяти за основу власне ім’я чи прізвище. Тут починають брати сумніви, чи не програє воно на фоні вітіюватих назв на кшталт «Розалі», «Люсьен», «Marilyn», «Moнік» або «Maija Plus». Якщо і з прізвища нічого цікавого не вдається викрутити – свої персональні дані лишаємо в спокої, а цей принцип розробки ігноруємо.

Йдемо традиційним шляхом – в назві прямо натякаємо на діяльність чи сферу послуг фірми. Як от: «Цирульня» для перукарні, «Немец. Перец. Колбаса» – з потрійним натяком, для ресторану, «Кофелечебница» –  з неоднозначним натяком.

Якщо всі прямі натяки вже давно розібрані по назвах, ставку робимо на непрямі. Як от:

«Глянець», «Глазурь», «Зефір», «Ажур» – оригінально;

«Шури-мури», «Зазеркалье», «Бомба» – екстравагантно;

«Лак», «Чубчик» – незамисловато;

Студія краси «Ок!» – взагалі без заморочування.

 

Може акцент краще зробити тоді не на самій назві, а на особливості місця, де надають такі послуги: Будинок естетики і стилю, Салон солодких цін, Б’юті-шоп, Супермаркет/ гавань/ ранчо/ фабрика/ зона/ клуб/ клініка/ майстерня краси… Ранчо краси – особливо фантазійно звучить, хоч і пручається здоровому глузду.

Коди внутрішні творчі резерви якось швидко вичерпуються, починають закрадатися перші сумніви: чи під силу вигадати назву самому. Залишаємо думку про власну геніальність і телефонуємо друзям з проханням допомогти.

Допомога в розробці назви

Доки група підтримки включається у творчий процес, починаємо «гуглити» Інтернет. Трохи додає напруги застереження капітана Врунгеля про важливість вибору назви для човна. Його масово цитують майже всі рекламні агенції, при цьому безсоромно попереджують, що простий смертний неспроможний розробити назву самостійно.

Майстрів неймінгу ігноруємо і увагу переключаємо на словники. В допомогу беремо електронну бібліотеку. Навіщо ламати собі мізки, коли є тисячі тисяч гарних слів, які можна використати в якості назви. Головне, відшукати те єдине, звучне, цікаве.

Словник орфографічний, тлумачний, іноземних слів, латинської мови, давньогрецької міфології, імен і назв, фразеологічних зворотів видає на-гора привабливі назви:

«Аврора», «Афіна», або виключно для Нього – «Зевс», «Нептун»;

популярне у народі «Style» або вже з народним перекладом «Фреш стайл»;

«Bigoudi», «Комільфо» чи «А ля Руж» –  з французьким шармом;

«La Bellezze» – дарма, що не дуже звучить, про те означає «красуня», як що ви раптом не володієте італійською мовою.

Спочатку все дуже цікаво і пізнавально, але незабаром голова вже паморочиться від тони інформації. А тут вже й друзі підкидають сотню на їхній погляд креативних ідей «Глазурь на Печерске», «Киев лазер», «Он&Она». Панікуєш вже від того, що варіантів аж занадто, і наче всі цікаві, а як же вибрати той один?

Назва має призначення

То для чого саме вам потрібна назва? Якщо дійсно для салону краси, який не буде нічим особливим виділятися з-поміж 1234-ьох  подібних салонів у вашому місті – впоратися просто. Користуйтеся всіма зазначеними у тексті підказками, влаштовуйте мозковий штурм у родинному чи дружньому колі  і замовляйте гарну вивіску.

Якщо з вашою задумкою не все так просто, а акцент робиться на унікальності послуги, ексклюзивності продукту, і врешті, професійній репутації – до розробки назви варто підходити серйозніше. Назви, які вдало просувають товар і «ведуть» за собою клієнтів, із часом можуть перерости у потужні бренди. Можуть, однак за умови офіційної реєстрації у якості торговельної марки.

Якщо плануєте самостійно не тільки розробити назву, а й подати заявку на реєстрацію, готуйтеся поглинути ще тонну інформації про особливості процесу реєстрації, відповідність правилам складання та подання заявки, ймовірні ризики отримати відмову. Або безкоштовно проконсультуйтеся в компанії «ДАМАС», яка надає комплексну послугу по розробці назви з гарантованою реєстрацією.

!Звертаємо вашу увагу, що всі зазначені у тексті назви салонів краси чи інших закладів, є діючими і наведені автором виключно в якості прикладів. Використовувати чужу назву для свого бізнесу, як мінімум, не камільфо, як максимум, судова тяганина з великими матеріальними і моральними збитками – якщо назва буде офіційно зареєстрована як торговельна марка.