Порушення прав на бренд
Вам висувають звинувачення у незаконному використанні чужої інтелектуальної власності (ІВ), наприклад, у вигляді листа-претензії, направленого на ваш e-mail. Ви порушили права власника торгової марки, авторського права, патенту. Використовуєте схожий логотип чи маєте однакове доменне ім’я сайту (хоча і в різних зонах), або скопіювали частину чужого дизайну чи авторського контенту.
ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ
Подальші дії щодо вашого захисту залежать від того, чи має офіційну реєстрацію предмет спору – бренд, патент, ідея, твір, і хто насправді порушує правила чесної конкуренції (чиє рильце у пушку).
Відповідь на претензію про порушення прав ІВ.
- Не панікуйте і не накидайтеся з погрозами у відповідь. Наскільки факти, викладені у листі, відповідають дійсності? У чому саме суть порушення прав на бренд? Ви з цим згодні, тільки чесно? Ця неприємна несподіванка у вигляді листа-претензії може бути застосована як спосіб залякування небажаного конкурента.
- Не поспішайте виправдовуватися та виконувати всі пункти претензії, якщо сумніваєтеся в законності висунутих звинувачень. Поспішне погодження з претензією може потім спрацювати проти вас, коли ви оговтаєтеся від переляку (чи звернетеся по консультацію до юриста) та будете доводити безпідставність звинувачень. Спочатку має бути чіткий аналіз ситуації, бажано з допомогою фахівця в цій сфері.
- Подайте на реєстрацію свою торгову марку. Реєстрація бренду, патенту, ідеї, дизайну – це Ваше право, а не обов’язок. Але доводити чи відстоювати своє право на ці об’єкти ІВ, ви можете лише офіційно їх зареєструвавши. Також пам’ятайте про Право попереднього користувача – коли бренд тривалий час працює на ринку і є достатньо пізнаваним для споживача, але ще не зареєстрованим.
- Складіть лист-відповідь на претензію. Коли суть висунутої претензії вже зрозуміла проаналізована (розкладена по поличках), настав час скласти та надіслати відповідь позивачу. Що саме ви пропишете у листі, погодитеся на претензію чи ні, наскільки грамотно надасте відповідь – залежить швидкість урегулювання спору, а також вартість можливих подальших судових витрат.
- Купіть ліцензію (франчизу) – зручний і популярний на ринку спосіб займатися бізнесом, коли ліцензіар має достатньо розкручений бренд, солідну базу клієнтів і пропонує прийнятні умови ліцензійної угоди. Ліцензія на використання торгової марки надає чудову можливість законно реалізовувати свої бізнес-амбіції.
Є також інші варіанти урегулювання досудових суперечок, але це залежить від кожного конкретного випадку.
Тож коли ви втрапили у якусь претензійно-позивну «халепу» – просто зверніться до нас.
Якщо у вас прямо протилежна ситуація і це Вам потрібно направити претензію – потрібне ТУТ.