просп. Валерія Лобановського, 119, оф.206, Київ, Україна

(050) 836 64 96; (067) 928 68 60 ip@damas.ua Русский English

ТМ для продажів у соцмережах

  • Ви це бачили?? – клієнтка влітає до нашого офісу і вже з порогу щось демонструє в Інстаграмі. – Це відомий фешн-блогер Стів, із Британії! У світшоті з нашим принтом! Написав у пості, що наші ілюстрації на одязі мають мистецьку цінність, і в нього є для нас цікава пропозиція!  Сподіваюся, з реєстрацією торгової марки ми не запізнилися?..
  • Хтозна, хтозна…

Сьогодні соцмережі рясніють сотнями аккаунтів дизайнерів одягу та аксесуарів, капелюшників, чоботярів, майстрів біжутерних справ чи інших виробників «чого душа забажає». Усі вони продають товар у режимі 24/7 і в межах, і за межами країни. Та не кожний із них переймається реєстрацією свого бренду. А даремно. Ані Європа, ані США такою інтелектуальною безалаберністю не хизується. Бо за кожним брендом стоять фінансові вкладення, інколи з багатьма нулями…

Захищай

Грамотна розкрутка бренду в соцмережі стимулює збільшення продажів. Відповідно зростають прибутки, кількість шанувальників-покупців та й репутація самого brand-owner. Одначе популярність має і інший бік – чужа «жаба, що давить» і жадоба швидкої наживи.

Одного разу може з’явитися сайт чи сторінка в Інстаграм зі схожою до вашої назвою, де продаватимуться речі «під ваш бренд». Та як гірко ви б не журилися щодо відтоку клієнтів та фінансових надходжень,  протидіяти цьому інтернет-безчинству буде нічим.

Звісно, Ви можете звернутися до своїх  клієнтів із проханням бути більш уважними та обачними – хай дивляться, на яких сайтах купують.  А винуватцям ваших матеріальних та моральних втратах можете, максимум, хіба що пригрозити пальчиком: «Ай-ай! Так робити не можна!».

Лише зареєстрована ТМ дає Вам право захищати свій бізнес і своє ім’я. Бо тоді на Вашому боці буде Закон.

            Забороняй

Коли бренд швидко набуває обертів, добре працює на міжнародному ринку і має багатотисячну аудиторію покупців – це привертає погляд більш серйозніших ринкових хижаків.

Якось на ринку може з’явитися ваша торгова марка, якою володіє …інший власник. Офіційно її зареєструвавши, він успішно продає свої товари під вашим брендом.

Хочете відновити справедливість? Адже бренд «від свого народження» належить вам, а ви просто кинули його на ринку напризволяще, без реєстрації. Розкажіть про це в суді, пожалійтеся, поплачте, але що Ви можете пред’явити конкуренту? Хіба що своє авторське право на логотип, якщо саме Ви його розробляли.

Лише зареєстрована ТМ може заборонити продавати товар під брендом настільки схожим з вашим, що їх можна сплутати.

Заробляй

Коли бренд має гарну репутацію і свою ринкову ціну, цим можуть зацікавитися не лише нечисті на руку й наміри бізнесмени. Компанія може офіційно запросити вас дозволу на торгівлю вашим товаром – стати вашим франчайзі.

Цивілізований випадок, коли виграє дві сторони даної угоди: бренд охоплює ще більшу нішу на ринку, а прибуток зростає. При цьому власник бренду може взагалі займатися іншим напрямом розвитку бізнесу, вкладаючи туди кошти, отримані від франшизи. Проте угоди не буде, коли тм не зареєстрована. Заробляти на ліцензії чи франшизі ви зможете лише при наявності реєстрації вашої тм – інакше угода буде незаконною. І якщо ваш франчайзі вас кине – ображайтеся лише на свою недбалість.

Тож коли міркуватимете, куди вкласти перші зароблені 100 у.о. – на розкрутку бренду в Інстаграмі, чи його реєстрацію – ще раз уважно перегляньте пункти 01 – 03.