просп. Валерія Лобановського, 119 Х, Київ, Україна

(050) 836 64 96; (067) 928 68 60 ip@damas.ua Русский English

Як захистити свій бізнес за допомогою реєстрації торговельної марки

Якщо вирішили відкрити свою справу і почати бізнес, перше, що необхідно зробити, – придумати назву компанії  (торговельний знак або знак обслуговування для послуг, товарний – для маркування товару). Це Ви можете зробити самостійно або звернутися до спеціалістів по неймінгу.

В процесі роботи над розробкою назви, обов’язково тестуйте її на унікальність і неповторність. Окрім моніторингу в Інтернеті,  рекомендуємо обов’язково відвідати сайт Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та по відкритих базах даних перевірити, чи немає там тотожних (схожих) назв, зареєстрованих як знаки для товарів і послуг. Адже друге, що необхідно зробити, це – подбати про майбутній захист свого бізнесу – офіційну реєстрацію своєї назви як торговельної марки.

Однак візьміть до уваги, що на сайті Укрпатенту для пересічного користувача доступно лише 30% всієї інформації. Отримати всю потрібну інформацію по вашій назві (відсутність такої чи наявність схожої назви до ступеню змішування) можливо тільки після проведення повного попереднього пошуку по всім базам торгових марок, зареєстрованим і лише поданим на реєстрацію в Україні і за кордоном. Ця послуга надається на платній основі (1200 грн.), результати пошуку будуть відомі через 5-7 робочих днів.

Питання: чи потрібно відразу займатися реєстрацією свого майбутнього бренду?

Реєстрація торговельної марки – це право кожного, проте не обов’язок!

Ви можете займатися виробництвом товарів: робите печиво, цукерки, ковбасу чи замовляєте товар на підприємствах-виробниках, при цьому маркуючи товар власною Торговою маркою.

Ви можете надає послуги в сфері ІТ, займаєтеся ресторанним бізнесом, проводите курси з навчання іноземним мовам – і Ваша компанія (бізнес) має Торгову назву (марку).

Ваша справа почала успішно розвиватися, проте офіційно торгова марка не зареєстрована. А чи обов’язково потрібна ця реєстрація ТМ? Якщо так, то коли краще подавати заявку: відразу після розробки назви чи краще потім, коли бізнес буде в активній стадії?

Порадьтеся з патентним повіреним.

ОТРИМАТИ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

Уявімо собі ситуацію: я почала бізнес з продажу чаю. Замовила з Індії поставку декількох сортів нефасованого чаю, змішала його, і таким чином отримала новий продукт – чай з екзотичним смаком. Назвала його «Екзотик», замовила упаковку, пофасувала, витратила купу коштів на рекламу і результат – мій чай користується попитом!

За деякий час мої прибутки почали падати – на полицях крамниці з’явився інший чай «Екзотик». Назва мого продукту нахабно (чи ненавмисне) використовувалася іншими підприємцями… Я вирішила терміново зареєструвати свою торговельну марку, щоб мати на неї всі права, проте мої конкуренти виявилися спритнішими і встигли вже подати на реєстрацію. Натомість, аби й далі розвивати свій бізнес і заробляти, я була змушена витрачати кошти на судовий процес, де мені довелося доводити, що на ринок я вийшла першою і це мій торговий знак.

Висновок: якби я відразу зареєструвала торговельну марку, витративши на це незначні кошти (дізнатися вартість), то мала б можливість захистити свій бізнес належним чином: не тільки пред’явити вимогу конкурентам припинити порушення моїх прав, але й вимагати відшкодування матеріальних і моральних збитків. Без офіційної реєстрації збитки понесла я.

Кожен, хто починає бізнес, розуміє, що для успішного старту потрібні певні вкладення: в оренду приміщення, робочу силу, технічні засоби, рекламу тощо. Проте памятайте, що вкладати потрібно також і в подальше забезпечення захисту свого бізнесу – реєстрацію Торгової марки.

ПОДАТИ ЗАЯВКУ

Кваліфіковано визначитися з необхідним і достатнім для Вас обсягом прав, які Ви будете мати зареєструвавши ТМ, Вам можуть допомогти  фахівці в сфері інтелектуальної власності, патентні повірені.

І наостанок, аби не плутатися з термінологією, уточнюємо:

термін торговельна марка визначено у Цивільному кодексі України, знак для товарів і послуг – у Законі України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг»; часто вживають: торговий знак, товарний знак, торговельна марка; і інколи зловживають терміном бренд, який означає офіційно зареєстровану і добре відому торговельну марку.