просп. Валерія Лобановського, 119, оф.206, Київ, Україна

(050) 836 64 96; (067) 928 68 60 ip@damas.ua Українська Русский

Як самостійно зареєструвати Торговельну марку

Найперше, що Вам потрібно зробити, – це визначитися з  назвою для товарів  і послуг та позначенням (логотипом), яке реєструватимете в якості торговельної марки.

Щоб отримати виключні майнові права на торговельну марку (офіційно зареєструвати), маєте розуміти, що існують установлені спеціальним Законом України «Про охорону прав на знак для товарів і услуг» (Закон) певні обмеження, які можуть стати підставою для відмови в реєстрації Вашої торговельної марки (знаку).

Ви маєте бути впевненими на всі 100%, що Ваша торговельна марка:

має розрізняльну здатність;

не є описовою;

не порушуватиме права третіх осіб;

не вводитиме в оману споживача.

Зрозуміло, що дві однакові торговельні марки для одного й того ж виду товарів чи послуг зареєструвати неможливо – ані за звучанням, ані за написанням. Однак дізнатися про те, що Ваша торговельна марка схожа на іншу, вже зареєстровану чи лише подану на реєстрацію, Ви зможете не раніше 12 – 15 (!) місяців після подачі своєї заявки і сплати всіх платежів (кошти держава назад не повертає і не компенсує).

Саме для того, щоб не допустити таку неприємну ситуацію та уникнути значної фінансової втрати та дорогоцінного часу, варто скористатися попереднім пошуком. Ми завжди рекомендуємо проводити цей пошук безпосередньо перед процедурою реєстрації торгівельної марки.

 Як провести попередній пошук

Перед проведенням попереднього пошуку потрібно визначити, до яких саме класів відносяться Ваші товари чи послуги. Міжнародна класифікація товарів і послуг (МКТП) містить 45 класів: з 1-го по 34-й – товари, з 35-го по 45-й  – послуги.  При цьому врахуйте, що використовувати потрібно редакцію МКТП,  діючу саме на дату проведення пошуку.

Якщо Ви налаштовані зробити пошук самостійно, можете скористатися базою офіційно зареєстрованих знаків для товарів і послуг. Аби пошук був повноцінним, уважно перегляньте всі зареєстровані знаки в потрібному класі за 20 останніх років (це понад 170 тис. торговельних марок). І при цьому маєте розумітися на тому, чи буде Ваш знак схожим до степеню змішування зі знайденими в базі даних знаками. Не варто забувати й про торговельні марки, що отримали охорону в Україні за процедурою міжнародної реєстрації (Мадридська система).

Та цього одного пошуку виключно по базі зареєстрованих знаків буде недостатньо для успішної реєстрації. При проведенні експертизи обов’язково  враховуються також і раніше подані на реєстрацію знаки, як за національною процедурою, так і міжнародною. Проте ці бази даних у вільному доступі для заявника недоступні.

Ще один важливий нюанс: після подачі заявки на реєстрацію Закон забороняє вносити будь-які зміни в торговельну марку.

Якщо Ви усвідомлюєте, що провести самостійно пошук буде не під силу, зверніться по допомогу до спеціалістів з питань інтелектуальної власності – патентних повірених.

Наша компанія надає послуги по проведенню повного попереднього  пошуку в строки від 3 до 7 днів. Окрім цього наші експерти безкоштовно:

  • проведуть порівняльний аналіз Вашого знаку й знайдених у результаті пошуку схожих знаків;
  • складуть письмовий звіт;
  • професійно порадять, які саме зміни необхідно внести у Ваш знак, щоб уникнути відмови в реєстрації.

 БЕЗКОШТОВНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

Складання заявки

Вимоги до заявки на знак для товарів та послуг встановлені статтею 7 Закону й Правилами складання, подання та розгляду заявки на видачу свідоцтва на знак для товарів і послуг (Правила). Щоб скласти заявку самостійно, Вам потрібно ретельно ознайомитися з загальними вимогами зазначеної статті та правильно заповнити бланк заяви згідно з Правилами.

Якщо Ви не маєте  стільки вільного часу чи бажання вивчити нормативну базу, довірте цю роботу нам – ми її виконаємо швидко і професійно.

Зверніть особливу увагу на такі моменти: заявку на реєстрацію знаку потрібно складати українською мовою на бланку встановленої форми, наведеної в додатку до Правил.

При заповненні бланку заяви важливо знати, що окремі положення Правил, наприклад, пункти 2.1.31, 4.1.3, 4.1.6 не відповідають, а інколи і суперечать відповідним положенням Закону.

Не помиліться при внесенні даних про заявника державною мовою. Особливо це стосується транслітерації назв або імен іноземних юридичних або фізичних осіб на українську мову. При цьому потрібно користуватися виключно правилами транслітерації і водночас не втратити пізнаваність назви фірми або ім’я фізичної особи.

При подачі заявки слідкуйте за коректною передачею кольору (зображення) Вашої торговельної марки. При роздрукуванні матеріалів заявки кольори іноді можуть спотворюватися. За розміром зображення має бути не більше 8х8 см.

Про МКТП

Особливу увагу і певні знання вимагає від заявника складання переліку товарів і/або послуг. Оскільки цим переліком визначається частина обсягу прав, які Ви отримаєте після реєстрації торговельної марки.

При цьому слід враховувати наступне:

товар – це продукт господарської діяльності, призначений для продажу, та є матеріальним об’єктом; послуга – дія, що приносить користь третім особам, здійснюється (продається) для третіх осіб, тому при складанні переліку не допускається вказівка послуги діяльності, яка спрямована на задоволення потреби заявника, наприклад, продаж власних товарів.

Законом встановлено, що товари і послуги, для яких знак заявляється на реєстрацію, мають бути згруповані за класами МКТП. Це обов’язкова умова.

Перед складанням переліку товарів і послуг уважно вивчіть пояснення до МКТП, аби правильно віднести свій товар або послугу до відповідного класу. Помилкове визначення класу може призвести до того, що при перевірці експертизою буде виявлено інший клас для зазначеного товару або послуги і, відповідно, виникне необхідність доплати збору за цей клас, крім того, це ще й додаткова паперова тяганина.

Назви товарів чи послуг повинні узгоджуватися з назвами, які фігурують у відповідному класі і бути точними, щоб правильно передати суть товару або послуги. В іншому випадку ризикуєте зареєструвати знак для товару чи послуги, які Вам взагалі не потрібні.

Крім цього є ще обмеження щодо невизначених формулювань, типу «всі товари, включені в клас» і вимоги викладення назви товару і послуги з урахуванням української лексики (розкрити дужки і узгодити відмінки).

Про збори й листування з експертами

Розмір зборів визначається згідно з затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2004 року № 1716 Порядком сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності.

Уважно заповнюйте реквізити для оплати, інакше Ваші гроші підуть в нікуди.

Важливо! Положення Правил щодо порядку оплати зборів за подачу заявки суперечать пункту 8 статті 7 Закону!

Зазначимо, що успішна подача правильно заповненої заявки і сплата зборів іще не гарантує Вам здійснення реєстрації. Адже після подачі заявки в Державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) експертами закладу проводиться експертиза в декілька етапів.

На кожному з етапів у експертів можуть виникнути питання (уточнення) – Ви отримуватимете про це повідомлення. Відповідь на запити експертів необхідно надавати в обов’язковому порядку й у встановлені Законом терміни.

Недотримання таких термінів може призвести до втрати заявки  – заявка буде вважатися відкликаною. Отож вказуйте правильну адресу для листування та постійно відстежуйте етапи проведення експертизи Вашої заявки.

Стандартний термін для відповіді на таке повідомлення становить 2 місяці, і якщо в цей час Ви будете «поза зоною досяжності» й не контролюватимете процес постійно, Ваша заявка може бути відкликана, або ж її реєстрація затягнеться не один рік.

Бувають випадки, коли приблизно через 8-10 місяців, за результатами експертизи можете отримати попередню відмову в реєстрації (форма Т-9). Навіть якщо все заповнювали правильно і відповідали своєчасно. Однак не лякайтеся. Закон дозволяє протягом встановленого терміну подати мотивовану відповідь на таку відмову з доказами на користь реєстрації Вашого знаку.

Ваші докази повинні враховувати відповідні положення Закону та інших нормативно-правових актів у цій сфері. Проте не маючи досвіду складання таких документів і не знаючи певних нюансів ведення листування з Укрпатентом, буде складно довести можливість реєстрації Вашої торговельної марки. І в цьому такому випадку Вам краще звернутися до патентного повіреного, який уміє працювати з попередніми відмовами в реєстрації. Наші фахівці мають 20-ти річну практику роботи в Укрпатенті, професійний досвід застосування підстав для відмови і готові надати Вам кваліфіковану допомогу.

Насамкінець, після отримання позитивного рішення про реєстрацію Вашої торговельної марки необхідно сплатити у встановлені Законом терміни державне мито відповідно до Декрету про державне мито та збір за публікацію відповідно до постанови КМУ № 1716.

Особливу увагу приділіть заповненню реквізитів таких платежів, особливо при сплаті державного мита, тому що повернути неправильно оплачене держмито з бюджету коштує набагато дорожче самого мита.

ОТРИМАТИ РЕЄСТРАЦІЮ